Együtt leszünk család.

10 módszer az anyák mindennapi támogatásához

Az elmúlt másfél év nem volt könnyű senkinek sem. Az anyákra talán még nagyobb súly nehezedett, mint korábban bármikor. Már a zajló kutatások is arra engednek következtetni, hogy bizony a járvány alatt az anyák kimerültek, kiégve érzik magukat és változásra lenne szükségük.

Az anyaságban történő kiégés nem új keletű, de egyre súlyosbodik. Idén azt tapasztaltuk, hogy az anyák többsége kiégett – és az ok egyértelmű: az anyák nagy százaléka nem érzi, hogy a társadalom megbecsülné vagy támogat. És ez az érzés évről évre erősödik.

Ez enyhén szólva is elkeserítőnek tűnik. De nem adhatjuk fel. Jelentős fellépésre, jelentős kulturális változásra van szükségünk a válság orvoslásához.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Vannak olyan dolgok, amelyeket mindennap megtehetünk, amelyek nagyon is kézzelfogható hatással lehetnek az anyák mindennapjaira. Tehát tegyük is meg ezeket minden anyáért.

Íme 10 módszer, amellyel minden nap támogathatjuk az anyákat:

- Hirdetés -

1. Higgy nekik

- Hirdetés -

Ha az anyák azt mondják, hogy valami nincs rendben, higgy nekik. Valaki, aki nemrégiben szült és aggasztó tünetről számol be. Valaki, aki azt kéri, hogy heti 1 nap otthoni munkát vállalhasson, és garantálja, hogy ez nem befolyásolja a termelékenységét. Valaki, aki rossz bánásmódról számol be. Bármi is legyen, higgy nekik – és cselekedjetek utána.

Itt az ideje abbahagyni a nők, anyák és a szülők lekicsinylését azáltal, hogy alulértékelk az általuk megosztott dolgokat.

2. Kerüljük el a mérgező pozitivitást

A mérgező pozitivitás a pozitív érzelmek szélsőséges preferenciája, miközben figyelmen kívül hagy vagy elutasít minden negatív dolgot. Megvizsgálja az emberek által átélt érzelmek spektrumát, és kijelenti, hogy a boldogok jól vannak, az örömtől kevésbé kicsattanók viszont nem.

Tudjuk, hogy sokan csak segíteni próbálnak azáltal, amikor azt javasolják, hogy nézzük a helyzet fényes oldalát, de nagyon fontos, hogy az anyák is biztonságban érezhessék magukat a nehéz dolgok elismerésében.

3. Ismerjük el a tapasztalataikat

Van egy barátom, aki nem szülő, de aki mindig emlékeztet arra, hogy a gyermekek gondozása nagyon nehéz munka, amikor túlterheltnek érzem magam. Az a tény, hogy empatikusan kifejezi velem, mint szülővel szembeni empátiáját számomra a világot jelenti.

Igazán jóleső, hogy valaki, aki nincs a cipőmben, azt mondja nekem, hogy a szülői nevelés objektíven nehéz minden más mellett. Néha úgy érzem, hogy a világ azt mondja nekem: hogy gyereked legyen, csak az ezzel járó stresszel kell megbirkóznod.

4. Szavazz az anyákért

A helyi döntéshozók és politikusok nagy hatással vannak a szülők mindennapi létére, ezért az anyákat támogató politikusok hivatalba lépése rendkívül fontos. Ne becsüljük alá a szavazat erejét az anyák helyzetének javítása érdekében.

5. Tervezzük meg az étkezéseket

Ha kisgyermekes anyával tervezünk együtt enni, figyelembe kell venni, hogy nem biztos, hogy olyan egyszerű lesz a szervezés, és a lebonyolítás sem. Elképzelhető, hogy nem tudja kire hagyni a gyereket, de nagy szüksége van egy kiruccanásra. Próbáljunk meg alkalmazkodni.

Nincs ez másként a várandós anyák esetében sem. Nagyon is gyakran előfordul, hogy nem kívánnak valamilyen típusú ételt, vagy felfordul a gyomruk bizonyos illatoktól. Nem tehetnek róla, és nem kényeskedésből teszik mindezt.

6. Munkaadóként biztosítsunk rugalmasságot

Ha Ön munkáltató, ajánljon alkalmazottainak rugalmasságot az üzleti modelljének megfelelő módon. Ez lehetővé teheti számukra az otthoni munkavégzést (alkalmanként vagy mindig), rugalmasságot biztosítva számukra a nap közepén történő megbeszélések lebonyolításához, vagy rugalmas pihenőnapok létrehozásához, amelyeket a szülők igénybe vehetnek gyermekgondozási igényeik alapján. Az anyák felnőttek; elvégzik a munkájukat. Meglepődhet azon, hogy a szülők mennyivel hatékonyabbá válnak, amikor nem kell úgy tenniük, mintha nem lenne gyermekük.

7. Hallgassuk meg anélkül, hogy közbeszólnánk

Néha, amikor anyatársunkkal beszélgetünk, előfordul, hogy emlékeztetnem kell magam, hogy NE osszam meg a saját tapasztalataimat. Azt olvastam, hogy ez egy normális beszélgetési kényszer – megosztani a saját tapasztalatainkat -, de észrevettem, hogy mi anyukák hajlamosak vagyunk saját tapasztalatainkkal megelőzni a beszélgetést, ahelyett, hogy arra a személyre koncentrálnánk, akinek nehéz dolga van.

8. Az anyák is kapjanak rendes fizetést

2021 van, és a fizetések nemek közötti különbsége még mindig nagyon valóságos. Munkáltatóként mérje fel, hogyan fizet az anyáknak a való életben – ez igazságos? Ha nem, javítsa ki. Ez magában foglalja a fizetés átláthatóságának biztosítását is. Munkalehetőség feladásakor tüntesse fel a fizetést. Ennek elmulasztása fenntartja a nemek közötti bérszakadékot (a nők történetesen kevesebb pénzt kérnek, mint a férfiak).

9. Tartsuk tiszteletben a szülői döntéseiket

Hacsak nem kifejezetten kérik tőled a véleményed, ne oszd meg. Az, hogy miként táplálják a csecsemőjüket, hogy altatnak és hogyan alszanak, tornáztatják-e a babát (stb.) – ez mind annyira személyes. Ne szóljunk bele, hiszen nem vagyunk az ő élethelyzetükben.

10. Használjuk a szuperhatalmunkat

Mindenkinek van olyan képessége, amit felajánlhat az anyának segítségként – mindenkinek. Ha remek szakács vagy, főzz valami finomat. Ha szórakoztató vagy, kösd le a nagyobb gyerekeket. Óriási segítség lehet pár óra (de pár perc) szusszanás is, amivel tehermentesíthetünk egy anyát.

freepik.com

via

- Hirdetés -