Együtt leszünk család.

7 alvási probléma, amellyel a párok gyakran szembesülnek

Egy másik személlyel való alvás nemcsak a biztonság, a kötődés és a közelség érzését nyújtja számunkra, hanem jelentős egészségügyi előnyökkel is jár, például a kortizol szintjének csökkentése vagy gyulladások csökkentése.

Néhány ember azonban nehezebben tud alkalmazkodni az együtt alváshoz. Az ellentétes alvási ciklusok, a horkolás, a takaró lehúzása és más hasonló dolgok csak néhány olyan akadály, amelyek alvási problémákhoz vezethetnek. De ne adjuk fel – sok kompromisszumot tehetünk a nyugodt alvás érdekében.

Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány gyakori problémát, és a megoldásukat amelyek lefekvéskor érintik a párokat.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

1. Takarólehúzás

Akármennyire is jó érzés összebújva egy takaró alatt aludni, nem mindenkinek való. Egyszer csak azon kapod magad, hogy dermesztő hideg van, és a sarokban összegömbölyödve reszketsz. Nem maradt takaró számodra! Hiábavaló megpróbálni visszahúzni, mivel az eset csak megismétlődik. A takaró vita komikus jellege ellenére valódi konfliktust okozhat a kapcsolatban, és rossz hatással lehet az alvás minőségére is.

- Hirdetés -

Megoldás: Ha megoldható, jó megoldás lehet a nagyobb ágy és természetesen a külön takarók! Így mindketten az igényeitek szerint tudtok betakarózni, anélkül, hogy „lopni” kellene egymástól.

- Hirdetés -

2. Horkolás

Képzeld el, hogy szundítasz, melegben és kényelemben érzed magad az ágyban, és akkor hirtelen egy mozdony kürtje közvetlenül a füled mellett harsan. Nem, nem vészhelyzeti riasztásról van szó, csak szeretettednek nem sikerült megfelelően az orrán keresztül vennie a levegőt.

Egyetlen esetként a horkolás nem jelent nagy problémát, de rosszabb esetben egy nagyobb probléma tünete lehet. Mindkét fél számára felborítja az alvást, fejfájást, fáradtságot és a másnapi alváshiányt okozva.

Rövid távú megoldásként változtasson alvási helyzetet a horkoló, mivel a horkolás akkor jelenik meg leggyakrabban, amikor a hátunkon alszunk. A fej felemelése szintén segíthet. Vagy térjünk aludni a horkoló előtt, és használjunk füldugót. A külön alvás is segíthet.

Hosszú távú megoldásként életmódbeli változások is szükségesek lehetnek, például a fogyás, az alvási rend betartása, valamint az alkohol, a dohányzás és bizonyos gyógyszerek kerülése segíthet. Ha a horkolás még mindig gyakran előfordul, akkor jobb orvoshoz fordulni.

3. Különböző hőmérséklet-preferenciák

A 19 ° C és 20,5 ° C közötti hőmérséklet optimális alvási hőmérsékletnek számít a legtöbb ember számára, de ettől kissé eltérő is lehet. Elképzelhető azonban, hogy párunk nem ugyanolyan melegben szeret aludni. Kellemetlen környezeti hőmérséklet esetén az elalvás hosszabb ideig tart. Nehezebb mély álomba merülni is, ezért problémái lehetnek az alvamaradással is.

Megoldás: Szerezzetek be különböző vastagságú ágyneműt, hogy jobban megfeleljen mindkettőtök igényeinek. Nehéz aludni, ha túlmelegedtél, ezért könnyebb kompromisszumot kötni annak, aki szeret melegebben aludni. Ha a párunk által preferált hőmérséklet alacsonyabb, mint a miénk, választhatunk több takarót és melegebb pizsamát.

4. Éjszakai ébredések

Az éjszaka közepén egy nemkívánatos ébredés bosszantó lehet. Ez lehet az álmatlanság jele, vagy stressz, túl sok elektronikus eszköz használata, rossz alvási környezet vagy csak egyedi alvási ütemezés következménye. Amikor felébredsz, és 15 vagy 20 perc után nem tudsz visszaaludni, nincs értelme csak ott feküdni. És ha ez gyakran előfordul, akkor az első dolog, amire emlékezni kell, hogy udvariasan viselkedjünk párunk iránt.

Rövid távú megoldásként segíthet, ha kikelünk az ágyból, átmegyünk egy másik szobába, és valami nyugtató tevékenységet végzünk, amíg újra álmosnak érezzük magunkat. De ne csinálj semmit, amíg a párod mellett vagy. Csak akkor térj vissza a hálószobába, ha készen állsz az alvásra.

Hosszú távú megoldás: Javítsunk az alvási higiénián. Győződjünk meg róla, hogy a hálószobánk sötét, csendes és friss. Ne nézzük már a képernyőket a lefekvési idő közelében. Ne egyél és ne igyál koffeint lefekvés előtt. Vezessünk be pihentető éjszakai rutint, és törekedjünk az azonos időben történő lefekvésre.

5. Éjszakai izzadás

Épp becsússzantunk egy friss, hűvös ágyba, és minden tökéletesnek tűnik. De ahogy teltek az órák, és 2 ember teste melegíti a környezetet, sok ember izzadni kezd. Az éjszakai izzadás gyorsan együttes problémává válhat, ha alvás közben egy takarót használunk vagy összeölelkezve alszunk. Bizonyára kényelmetlen az ölelés vagy akár az izzadó ember közelében feküdni.

Megoldás: Az alvási környezet és az ágynemű anyaga a leggyakoribb oka annak, hogy az emberek izzadnak alvás közben. Szerezz be hűsítő tulajdonságú matracot, és használj lélegző ruházatot és lepedőt, például levegős vásznat. De az éjszakai izzadás különböző betegségek következménye is lehet, és ebben az esetben erősen ajánlott orvoshoz fordulni a dolgok mielőbbi tisztázása érdekében.

6. Az alvási ciklusok eltérése

Ez az úgynevezett korai madár – éjszakai bagoly háború. Mindannyiunknak megvan a saját „kronotípusa”, amely a belső alvásóránkon uralkodik. Ez változhat, ahogy öregszünk: a fiatal felnőttek csúcspontja az „estében” van, és az életkorral „reggeli típusokká” válnak.

Ha rájöttél, hogy neked és partnerednek ellentétes a cirkadián ritmusa, fontos, hogy kövessétek a saját alvási ritmusotokat, és a kronotípusotok szerint éljetek. Azok az esti emberek, akik túl korán próbálnak lefeküdni, álmatlanságot tapasztalhatnak, mivel az alvás nyomása, amikor a test nincs kész, szorongást és frusztrációt vált ki.

Megoldás: Nem baj, ha különböző időpontokban fekszetek le. A világítás segíthet az alvási ütemterv enyhe eltolódásában. A tested, amikor sötét van, és sötétedéskor lelassul, miközben világosabbá válik, azt mondja nekünk, hogy ideje felébrednünk. Tehát a reggeli fényes fény és az esti gyenge fényviszonyok segíthetnek az éjszakai baglyoknak abban, hogy kissé megmozgassák ébrenléti idejüket.

7. Gyerekek az ágyban

Az ágy megosztása a párunkkal már önmagában is nagy teljesítmény, de ha gyereket adunk a keverékhez, az valóban tönkreteheti az éjszakai ritmust. Hirtelen felébredsz, az alvásod megszakad, és ha gyermek mászik be az ágyba, több helyet foglal el. A házasság emiatt feszültté válhat, különösen, ha valakinek távoznia kell, hogy helyet teremtsen, és a szülők gyakran úgy érzik, hogy elakadnak az ilyen helyzetekben.

Megoldás: Itt az ideje, hogy kemények legyünk és visszavezessük a gyereket az ágyához. Fontos számukra, hogy megtanulják, hogyan kell elaludni, és ezt önállóan tegyék. Az együtt alvás hosszú távú magatartási és kognitív következményekkel járhat a gyermekre nézve, és teljesen tönkreteheti az alvás egészségét a szülők számára. És aligha nő ki magától a gyerek ebből a szokásból.

freepik.com

via