Együtt leszünk család.

A több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztó gyerekek jobb mentális egészségről számolnak be

Egy új tanulmány az Egyesült Királyságban megállapította, hogy a magasabb gyümölcs- és zöldségbevitel erősen összefügg a középiskolások jobb mentális egészségével. A tanulmány szerzői azt írták, hogy remélik, hogy kutatásuk arra ösztönzi majd a illetéseket, hogy minden diák számára elérhetővé tegyék a jó táplálkozást.

A kutatók az Egyesült Királyság több, mint 50 iskolájának felméréseit használták fel annak felderítésére, hogy az étrendi választások összefügghetnek-e a mentális egészséggel.

Összesen közel 11 000 diák töltötte ki a felmérést. Ez az új kutatás azt mutatja, hogy a friss gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend jót tesz az elmének is, különösen, ha növekvő gyerek vagy.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A BMJ Nutrition, Prevention & Health című folyóiratban megjelent kutatás azt mutatja, hogy a magasabb gyümölcs- és zöldségbevitel erősen összefügg a középiskolások jobb mentális egészségével. Továbbá a kutatás arra is rámutat, hogy a tápláló reggeli és ebéd az érzelmi jóléthez kapcsolódik, kortól függetlenül.

Öröm látni olyan kutatásokat, amelyek középpontjában a gyermekek, a megfelelő táplálkozás és annak mentális egészségre gyakorolt ​​hatásai állnak. Úgy tűnik, hogy most nagyobb a stressz és a szorongás a gyermekeknél, különösen a járvány miatt, és olyan sokáig voltak otthon, távol társaiktól és távol családjuktól” – mondta Audrey Koltun, gyermekendokrinológus.

- Hirdetés -

Amit a tanulmány megállapított

- Hirdetés -

A kutatók az Egyesült Királyság több, mint 50 iskolájának felméréseit használták fel annak feltárására, hogy az étrendi választások összefügghetnek-e a mentális egészséggel. Összesen közel 11 000 diák töltötte ki a felmérést (8823 érvényes felméréssel), és a bizonyítékok azt mutatták, hogy az átlagos mentális egészségügyi pontszám a középiskolásoknál 70-ből 46,6, az általános iskolásoknál 60-ból 46 volt.

Ebből csak a középiskolások 25 százaléka és az általános iskolások 28,5 százaléka számolt be arról, hogy napi öt adag gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt. Tíz százalék, illetve a kisebb korosztályban kilenc százalék nem evett gyümölcsöt és zöldséget.

A középiskolás gyerekek 21 százaléka és az általános iskolások 12 százaléka csak energiaitalt fogyasztott, vagy semmit reggelire, míg 11 százalék nem ebédelt. A kutatás megállapította, hogy azok a diákok, akik napi egy-két adag gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak, 1,42 egységgel értek magasabbra, míg három vagy négy adag fogyasztása 2,34 egység növekedést mutatott. Azok, akik öt vagy több adagot ettek, 3,73 egységgel magasabb pontszámot értek el.

Alapvetően elegendő táplálkozásra van szükség ahhoz, hogy a szervezet fejlődésének és működésének építőkövei legyenek mind a gyermekek, mind a felnőttek, beleértve a sejtek növekedését és replikációját, a DNS szintézisét, a neurotranszmitter és hormon anyagcserét, és ami különösen fontos a gyermekek számára: az optimális táplálkozás fontos az agy fejlődéséhez ” – írták a tanulmány szerzői.

A tanulmány szerzői elismerik, hogy kutatásuknak korlátai voltak, beleértve azt a tényt is, hogy a felmérésekre adott válaszok pontatlanok lehetnek.

Miért kapcsolódnak a gyümölcsök és zöldségek a mentális egészséghez?

A gyümölcsök és zöldségek vitaminokban, ásványi anyagokban és rostban gazdagok. Sok gyermek és család, akikkel együtt dolgozom, nem eszik eleget ezekből az ételekből. Amikor az iskolák szabványosított teszteket végeznek, gyakran küldenek egy cetlit haza, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a gyerekek egészséges reggelit esznek aznap ” – tette hozzá Koltun.

Miért ajánlja ezt minden nap?

A gyümölcsök és zöldségek erős fizikai előnyökkel járnak. A testi egészség és a mentális egészség közötti kapcsolat régóta ismert, beleértve az egészséges táplálkozás és a felnőttek hangulatának kapcsolatát is. A fogalom kibővítése a gyermekek számára csak természetesnek tűnik a szakértők szerint.

Általában azt az étkezési stílust javaslom, amely különféle ételeket tartalmaz, beleértve a növényi eredetű ételeket, korlátozva a finomított és feldolgozott szénhidrátokat és cukrot, valamint több vizet és kevés cukorral édesített italt”-mondta Koltun.

A sovány és egészséges fehérjék fogyasztása segíthet abban is, hogy az emberek elkerüljék a „cukorbaleset” érzését, miután vércukorszintje megugrott, majd leesett. „Tudjuk, hogy a jó táplálkozás segíthet az agy fejlődésében, de most az a tény, hogy hatással van a mentális jólétre, monumentális. Ezt hozzáadhatjuk az okok listájához, amiért a jó táplálkozás és a helyes étkezési szokások segíthetnek gyermekgyógyászati ​​ügyfeleinknek ” – mondta Koltun.

A tanulmány szerzői azt írták, hogy remélik, hogy kutatásuk arra ösztönzi majd az illetéseket, hogy olyan szabályokat hozzanak, amelyek segítenek a gyermekeknek nagyobb hozzáférést biztosítani a tápláló és friss élelmiszerekhez az iskolában és azon kívül.

Népegészségügyi stratégiákat és iskolai politikákat kell kidolgozni annak biztosítása érdekében, hogy a jó minőségű táplálkozás minden gyermek számára elérhető legyen mind az iskola előtt, mind az iskola során, annak érdekében, hogy optimalizálják a mentális jólétet, és képessé tegyék a gyerekeket arra, hogy teljes mértékben ki tudják használni”-írták.

via

freepik.com