Együtt leszünk család.

Erősödött az európai fogyasztók környezettudatossága egy kutatás szerint

Az európai fogyasztók többet rendelnek az internetről, igyekeznek minél gyakrabban helyben vásárolni, és “zöldebb” döntéseket hoznak, vagyis hajlandóak többet fizetni olyan termékért, amely környezetbarát – idézi az Európai Bizottság kutatását a versenyhivatal szerdai, MTI-nek küldött közleménye.

A GVH szerint a magyar fogyasztók környezettudatossága nem marad el lényegesen az európai átlagtól.
Az Európai Bizottság 23 gazdasági ágazatban mérte fel a fogyasztói tapasztalatokat a járvány idején, 2020 utolsó negyedévében.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiemelte: a vírushelyzet Európa-szerte jelentősen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Teret nyert az online vásárlás: az európai fogyasztók 71 százaléka rendelt tavaly az interneten keresztül. A magyar fogyasztók ennél valamivel alacsonyabb része, 62 százaléka használta ki az online vásárlási lehetőségeket, és bizalmatlanabbak az európai átlagnál.
Az európaiak 81 százaléka közelebb vásárolt otthonához, és erősebben támogatta a helyi vállalkozásokat. Ez elmondható a magyar fogyasztókról is, 76 százalékos aránnyal.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A kutatás szerint a fogyasztók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, kétharmaduk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha ezek drágábbak voltak.

A felmérés eredményeit a hétfőn kezdődött Európai Fogyasztói Csúcstalálkozón vitatják meg. A kutatás további intézkedéseket alapozhat meg annak érdekében, hogy a fogyasztók – vagyis az európai közösség GDP-jének több mint felét adó, 195 millió háztartás – a lehető legjobban hozzájárulhasson a járványt követő gazdasági felépüléshez, illetve a zöld és digitális átmenethez – írták.

- Hirdetés -

MTI