Együtt leszünk család.

Jelentős műanyagcsökkentési eredményeket ért el az Unilever

A vállalat a koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére is kitart a termékcsomagolásaiban felhasznált plasztik mennyiségének mérséklése mellett

A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére kitart a termékcsomagolásokban felhasznált műanyagok mennyiségének csökkentése mellett az Unilever. A többek közt a Dove, Axe, Lipton és Knorr márkáiról ismert, Magyarországon három gyártóbázissal jelen lévő vállalat globálisan 75 ezer tonnára növelte az újrahasznosított műanyagok felhasználását az elmúlt egy évben. Ez számottevő növekedés 2019-hez képest, és immár a vállalat teljes plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. Ezt az arányt az Unilever számításai szerint a következő 12 hónapban képesek lesznek megduplázni, így haladva a 2025-re kitűzött cél felé, miszerint legalább 25%-ra növelik az újrafeldolgozott műanyagok arányát a teljes portfólióban.

A világ vezető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatai közül az Unilever elsők között kötelezte el magát amellett, hogy portfóliójában abszolút értelemben is csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok mennyiségét. A vállalat a Covid-19 világjárvány negatív társadalmi és gazdasági hatásai ellenére megerősítette, hogy továbbra is tartja magát a tavaly bejelentett „Less plastic” vállalásaihoz, azaz 2025-ig megfelezi az ún. szűz, vagyis közvetlenül kőolajból készülő műanyagok mennyiségét, részben az újrafeldolgozott műanyagok használatának növelésével, részben pedig a felhasznált plasztik csomagolóanyagok mennyiségének több mint 100 ezer tonnás csökkentésével.

Az eldobhatóság kultúrája és az eldobhatóság üzleti modelljei továbbra is meghatározzák életünket és továbbra is károkat okoznak Földünknek. A jelenlegi körülmények ellenére sem fordíthatunk hátat a műanyagszennyezésnek. Létfontosságú, hogy mi – és az iparág többi szereplője – folytassuk a megkezdett munkát, csökkentsük a felhasznált műanyag mennyiségét és amilyen gyorsan csak lehet térjünk át a körkörös gazdaságra” – mondta Alan Jope, az Unilever elnök-vezérigazgatója.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az Unilever a „Less plastic” bejelentés óta eltelt egy év során globálisan

- Hirdetés -

  • Mintegy 75 ezer tonnára növelte az újrafeldolgozott (PCR) műanyagok felhasználását – ez a mennyiség az Unilever plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. A vállalat arra számít, hogy a következő 12 hónap során megduplázzák ezt az arányt, így a tervezettnél korábban elérhető a 2025-re vállalt legalább 25%-os szint.

  • Több innovatív megoldást vezetett be a műanyagfelhasználás abszolút értelemben vett csökkentése érdekében.

    • Ilyen például az újrafeldolgozott papírból készült Carte D’or jégkrémes doboz, amelynek használatával mintegy 4500 tonna műanyag felhasználása kerülhető el.

    • Brazíliában tavaly vezették be kísérleti jelleggel az Unilever első, otthon hígítandó mosószerét: azóta az OMO vásárlóinak 30%-a tért át a koncentrált, jóval kevesebb csomagolóanyagot igénylő változatra.

    • Franciaországban forgalomba hozták azokat a Signal fogkeféket, amelyek tartós, fémből készült nyéllel és cserélhető, részben PCR-ből készülő fejjel kaphatók. Ezek gyártásához a hagyományos fogkefékhez képest 95%-kal kevesebb szűz műanyagra van szükség.

- Hirdetés -

  • A járványhelyzet ellenére folytatódnak azok a kísérletek, amelyek a flakonok bolti újratöltésének lehetőségeit vizsgálják: e hónaptól kezdve több nagy-britanniai Asda üzletben válnak elérhetővé az így megvásárolható mosószerek, testápolási termékek és teák.

  • Indonéziában az Unilever 18 város közösségének segített kifejleszteni azt a rendszert, amelynek keretében begyűjthetik és értékesíthetik a hulladékot. A vállalat partnerségre lépett a Google-lal is, így a Google My Business platform segítségével a fogyasztók a Google térképén tájékozódhatnak a hulladékudvarok elérhetőségéről.Ezek a törekvések a hazai fogyasztók számára is kézzel foghatóak, hiszen
  • Magyarországon, a háztartásvegyipari termékeket gyártó nyírbátori üzemben is folyamatosan növelik a csomagolóanyagokban felhasznált PCR arányát, ami az idén már elérheti a 70%-ot.

  • Az itthon kapható Dove termékek műanyag flakonjai is 100%-ban PCR-ból készülnek.

  • Már Magyarországon is kapható a szuperkoncentrált CIF ecorefill utántöltő, amelynek csomagolásához 75%-kal kevesebb műanyag szükséges, a hagyományos szórófejes palackokhoz képest.

  • Várhatóan jövő évtől hazánkban is elérhető lesz az újrahasznosított műanyag felhasználásával készült csomagolásban érkező poharas Magnum jégkrém. Korábban nem létezett az a technológia, amellyel a csomagolóanyagként használt polipropilén úgy lett volna újrahasznosítható, hogy végül élelmiszer-csomagolásra is alkalmas legyen.

Képek: Unilever

Szólj hozzá