Együtt leszünk család.

Maradj fitt a korlátozások ideje alatt is

Tény, hogy a tavalyi év fenekestül forgatta fel minden értelemben az életünket, és most a második hullám végén a kijárási korlátozások még így is szigorúan meghatározzák, hogyan sportolhatunk. Habár lehet, hogy kevesebb a lehetőségünk és a motivációnk, hogy a rengeteg nyakunkba szakadt plusz feladat mellett még a testünket (és persze a lelkünket is) karbantartsuk, mégis érdemes lenne odafigyelni erre is.

Elindult az új év, sokan ilyenkor célkitűzésként a fogyást vagy a több mozgást határozzák meg maguknak. De ha nem ilyen célok vezérelnek, akkor is érdemes odafigyelnünk magunkra.

Hiszen az nem is lehet kérdés, hogy az egészségünkre különösen odafigyelünk most, de ebbe beletartozik az is, hogy fittek maradunk amennyire csak lehet. Hiszen valljuk be, az otthoni munkának, a korlátozások miatti jóval kevesebb lehetőségnek két kimenetele lehet, vagy elhagyjuk magunkat, és nem sportolunk, stresszevők leszünk, és a kettő együtt is és külön-külön is igencsak rossz hatással van nem csak az egészségünkre, de hosszútávon az önértékelésünkre is. Vagy erőt veszünk magunkon és kitaláljuk, hogyan tudjuk ha nem is a korábbi edzésprogramunkat folytatni, de beépíteni a mindennapjainkba egy olyan edzéstervet, amit ilyen korlátozott keretek között is meg tudunk csinálni.

Van aki továbbra is eljár futni, vagy biciklizni, de ha mi valami másra vágyunk akkor is rengeteg lehetőséget találunk az interneten., ami a segítségünkre lehet.

Jógázz otthon akár élőben is

Ha korábban is jógáztatok már, akkor semmi sem egyszerűbb annál, hogy most otthonra tegyétek át a gyakorlatsorokat. Ha úgy érzitek szükségetek van valakire, aki irányt mutat az ászanáknál akkor is megtalálhatjátok a számotokra megfelelő oktatót akár online vagy offline formában is. Ha nem tudod hova fordulj, less bele a Yogapop blog ajánlójába: Jógázz a szobafogság alatt is – keress oktatót az online térben!

Tornázz otthonról

Erre is rengeteg videót találhattok, attól függően érdemes válogatni, hogy milyen típusú tornagyakorlatokat szeretnétek végezni.

A Gyerünk anyukám! oldalán különböző tornákat találhattok – ezt főként olyan anyukáknak találták ki, akiknek nincs ideje elmenni fitnesz terembe egy-egy órára, de mégis szeretnének mozogni, akár a gyerekek alvásidejében, akár este amikor már le tudták tenni őket. Ez a bevált otthoni tornázási lehetőség most különösen jól jöhet, elég széles körből választhatunk magunknak mozgásformát.

Rajtuk kívül is számtalan akár magyar, akár külföldi edzés programot megtalálhatunk az interneten, és sok konditerem edzője tart edzéseket online is.

Fuss, biciklizz, túrázz

Ha úgy érzed a fenti mozgásformákat nem neked találták ki, és inkább a szabad levegőn edzenél, akkor irány a természet. A futás teljesen ingyenes, gyakorlatilag egy megfelelő futócipőn kívül semmi sem szükségeltetik hozzá a motivációnkon túl, és a biciklizés is remek megoldás.

A kirándulás pedig végképp ingyen van. Kezdetben érdemes kisebb távokkal kezdeni, ám ahogy hozzászokik a testünk, lehet növelni azokat.

És ha egy legyintés kíséretében most azt gondoljuk, hogy oké, oké, de idén senki nem nézi majd, hogy sikerült-e beach bodyt elérnem, a saját önértékelésünknek mégis jót tesz ha jó formában maradunk a korlátozások ideje alatt is. Arról nem is beszélve, hogy a sport segít levezetni a stresszt és segít kikapcsolni az agyunkat is, tehát még egy fárasztó, stresszes nap után is jót tehet bármennyire is fáradtnak érezzük magunkat. Utána felfrissülve az alvás is jobban esik majd.

freepik.com