Együtt leszünk család.

Miért kezdj el hálanaplót írni?

Ma van a hála világnapja. 1965 óta tartják meg ezt a napot, amikor is Hawaii szigetén, az ENSZ találkozón megfogalmazták, hogy itt az ideje megbecsülnünk és hálát adnunk mindazért a sok jóért, ami körülvesz minket. Azóta minden évben szeptember 21-én ünnepeljük a hála világnapját, talán azért is, mert a nemzetközi békenappal azonos dátumra esik.

Rohanó világunk és a technika vívmányai elidegenítették egymástól az embereket… többre-jobbra vágyunk, morgolódunk, bántunk másokat, nem figyelünk senkire és semmire, néha még magunkra sem, csak monoton végigcsináljuk a napokat, aztán elfáradunk, majd belefáradunk. Szerencsére azonban léteznek ellenpéldák is! *

Nem titok, hogy a hála kimutatása jó neked. Amellett, hogy a tudomány támogatja, a Dalai Lámához hasonló vezetők is nagy rajongói, így nem csoda, hogy többen szánunk időt arra, hogy hálásak legyünk azért, ami az életünkben van. Az egyik legjobb módja annak, hogy naponta kifejezzük a hálát, a hálanapló vezetése.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Noha a rendszeres naplózás bizonyítottan javítja a jólétet, de ha feljegyzed mindazt, amiért hálás vagy, teljesen új szintre emelheted az élményt.

A hálanapló vezetése egyszerű, és a legegyszerűbb szinten jegyzetelni kell azokat a dolgokat, amelyekért hálás vagy aznap. Eldöntheted, hogy mennyi ideig tart a listád minden nap, és mennyi részletet szeretnél leírni. A nagyszerű dolog az, hogy könnyen kialakítható szokás, és egy idő után inspiráló anyagok gyűjteménye marad, amelyekre visszatekinthetsz, amikor szükséged van egy adag lelki töltődésre.

- Hirdetés -

Ezért érdemes tehát elkezdenünk hálanaplót vezetni:

- Hirdetés -

1. Növeli a pozitivitást

Ha szánsz időt arra, hogy az életed jó dolgaira koncentrálj, természetesen pozitívabbá válsz. Ha leírod, amiért hálás vagy, optimistábbá tehet, mert úgy döntesz, hogy többet látsz az életedben, és kevesebb erőt adsz a negatív érzelmeknek. Bár életednek ezek a pozitív vonatkozásai lebeghetnek a tudatalattidban, ezek leírása konkrétabbá és valóságosabbá teszi őket.

2. Javítja az önbecsülést

A naplóvezetés nagyon személyes tevékenység, és lehetővé teszi, hogy jelen legyél saját eredményeiddel. A hála kimutatása bizonyítottan csökkenti a társadalmi összehasonlításokat, és ha kifejezed azt, amiért hálás vagy, kevésbé valószínű, hogy haragszol másokra. Egy 2014-ben közzétett tanulmány megállapította, hogy a hála növelte a sportolók önbecsülését, és magasabb szinten bízhattak másokban, mert több volt az önbizalmuk.

3. Segít jobban aludni

Ha csak 15 percet töltesz ezzel lefekvés előtt, írj le néhány hálás érzést, és már ez is sokkal jobb alvást eredményezhet. Ha a nap pozitív tapasztalataira gondolsz, vagy emlékezteted magad arra, amiért hálásnak kell lenned, sokkal kevésbé valószínű, hogy a gondjaidon fogsz töprengeni, és ez kitisztítja az elméd a jó éjszakai alváshoz.

4. Boldogabbá tesz

A hála kimutatása azt jelenti, hogy elismered, hogy az életed jó. Ha ezeket leírod pozitívabb érzelmeket érezhetsz, élvezheted a jó tapasztalatokat, és erős kapcsolatokat építhetsz ki – ez egy recept egy sokkal boldogabb élethez! A kutatók azt találták, hogy azok az emberek, akik háláról írnak, optimistábbak, és általában jobban érzik magukat az életükben.

5. Csökkenti a stresszt

A hálás emberek jobban vigyáznak magukra, vagyis hosszú távon egészségesebben élnek, és ezért egészségesebben tudják kezelni a stresszt. A tudósok azt találták, hogy az elégedettség és a boldogság érzéseire való összpontosítás természetesen ellensúlyozza a stresszt, és sokkal megalapozottabbnak érzed magad és képes leszel megbirkózni az életben bármivel.

*https://vira.hu/2017/09/21/szeptember-21-a-hala-vilagnapja/

via

pexels.com