Együtt leszünk család.

Mostantól újrahasznosítható csomagolásban kaphatók a hipermarketben az előre csomagolt gyümölcsök és zöldségek

Mostantól a Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók. A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. A Tesco 4R csomagolási stratégiájába tökéletesen illeszkedő újítás úgy biztosít fenntartható megoldást, hogy közben nem befolyásolja a termékek árát.

A Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei ezentúl 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban érhetők el. Az újítás azon zöldség-gyümölcs termékeket érinti, amelyeket az áruházlánc csomagolva értékesít. A fejlesztés a Tesco 4R (Remove – eltávolítás, Reduce – csökkentés, Reuse – újrafelhasználás, Recycle – újrahasznosítás) csomagolási irányelvét követi.

Büszke vagyok arra, hogy immáron három teljes kategóriában kínáljuk árucikkeinket 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban, hiszen a háztartási, valamint a tészta- és rizstermékek után most már az előre csomagolt zöldségeket és gyümölcsöket is így értékesítjük. Ahol lehetséges, a műanyagot papírral váltjuk ki vagy teljesen eltávolítjuk, és még az idén további termékkategóriáknál tervezünk bevezetni újrahasznosítható csomagolást” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A csomagolásra elsősorban azért van szükség, hogy a zöldség-gyümölcs termékek hosszabb ideig megőrizzék minőségüket és frissességüket, ami hozzájárul az élelmiszer-pazarlás megelőzéséhez. Ezenkívül a csomagolás a mechanikai sérülések ellen is véd, és a vásárlást is egyszerűbbé, kényelmesebbé teszi például azáltal, hogy nem kell lemérni az árucikkeket. A zöldségek és gyümölcsök nagyobb része továbbra is lédig kiszerelésben (ömlesztve) kapható, a termékek szállításához használt összehajtható, zöld rekeszek pedig többször újrahasználhatók, valamint újrahasznosíthatók is, ami az elsődleges és másodlagos csomagolások terén is biztosítja a fenntarthatóságot.

A zöldségek és gyümölcsök új csomagolását a Tesco a lakossági hulladék-újrahasznosítási szabályok figyelembevételével fejlesztette ki, ami azt jelenti, hogy a vásárlók a használt termékcsomagolást a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így azok biztosan újrahasznosításra kerülnek.

 

- Hirdetés -

Néhány példa újrahasznosítható csomagolásban kapható Tesco sajátmárkás zöldségekre, illetve gyümölcsökre:

- Hirdetés -

  • A kettesével csomagolt bio cukkini és paprika esetében műanyag zacskó helyett csak papírszalagot használnak.
  • A burgonya csomagolását előre nyomtatott polietilén zacskóra cserélték le, így a teljes csomagolás újrahasznosítható anélkül, hogy a címkét le kellene szedni róla.
  • Az olyan termékek esetében, mint a kivi vagy az avokádó, a műanyag tálcákat papírtálcákkal helyettesítették.
  • Az olyan termékeknél, mint a szőlő, a fedelet hőzárral váltották ki minden csomagoláson.
  • A polisztirolzacskókat teljesen megszüntették az egzotikus gyümölcsök, illetve zöldségek esetében.
  • Minden műanyag csomagolásnál a polisztirol, valamint egyéb, nehezen újrahasznosítható anyagok helyett teljesen újrahasznosítható anyagokat használnak, például a kis méretű zöldségek esetében műanyag tálcákat.

 

2009-ben a Tesco a világon elsőként vállalta, hogy 2050-re megvalósítja a szén-dioxid-kibocsátástól teljesen mentes működést. 2021-ben a vállalat új célokat tűzött ki, melyek szerint 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást saját működésében, 2050-re pedig az ellátási láncból eredő kibocsátását is nullára csökkenti. Magyarországon 2020/21-ben a működésében keletkező élelmiszer-hulladékot 13 százalékkal csökkentette: a 2019/20-as 13 160 tonnáról 9497 tonnára szorította le. 2020/21-ben az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg 65 százalékát adományozta a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, a többit pedig állatmenhelyeknek ajánlotta fel.

Tesco

 

 

- Hirdetés -

Szólj hozzá