Együtt leszünk család.

Szóljon az október rólad, csináld végig velünk a 30 napos mentális egészség kihívást

Mivel október 10-én lesz a lelki egészség világnapja, amit már 1992 óta tartanak, ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy egy öngondoskodós kihívást indítunk, amihez mindenkit bátorítunk, hogy csatlakozzon!

Nincs nyeremény (igazából van ha végig is csináljuk!), nem kell sehol sem beszámolni róla (de örülünk, ha a Facebook vagy az Instagram oldalunkon az Októberi öngondoskodás kihívás alatt beszámoltok arról, hogy haladtok!), mindezt mindannyian magunkért tesszük.

Ezt a világnapot a Lelki Egészség Világszövetsége kezdeményezte, és az elmúlt években világszerte számos szervezet csatlakozott a megemlékezéshez. A Világszövetség 1948-ban alakult az érzelmi és lelki zavarok megelőzésének, megfelelő kezelésének, a mentális zavarokban szenvedők gondozásának és a mentális egészség jobbításának elősegítése céljából. A világnap célja a figyelemfelkeltés, valamint a pszichiátriai problémákhoz és a pszichiátriai problémákkal élőkhöz kapcsolódó előítéletek elleni harc, a lelki egészség középpontba állítása. *

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A kihíváshoz összegyűjtöttünk tehát 30 olyan öngondoskodási tevékenységet, amelyek nem igényelnek túl sok időt egy-egy nap, mégis minden egyes nap tehetünk valamit a saját magunk jólétéért.

A napok felcserélhetőek, hiszen egy esős napon senkit sem buzdítunk, hogy kint sétáljon, de azt javasoljuk, mindenképpen pótoljátok be a kimaradt napokat!

- Hirdetés -

Minden hírlevél feliratkozónk megkapja ezt a kihívást nyomtatható változatban is, szóval ha eddig nem tettétek, akkor érdemes a kihívás teljes ideje alatt is feliratkozni akár!

- Hirdetés -

Tehát akkor induljon a Familyversum Magazin Októberi mentális egészség kihívása! Öngondoskodásra fel:

1. Menj el sétálni egyedül.

2. Töltsd az estét olvasással.

3. Vegyél egy jó meleg, kényeztető fürdőt.

4. Tegyél fel egy arcmaszkot.

5. Kezdj el hála naplót vezetni.

6. Hívd fel egy barátodat vagy családtagodat.

7. Próbálj ki a pároddal egy új éttermet/kávézót.

8. Cseréld le az ágyneműt.

9. Szelektáld ki a gardróbszekrényed és adományozd el a nem használt ruhákat.

10. Hallgass podcast-ot.

11. Feküdj le korán.

12. Tölts egy kis időt a szabadban.

13. Nyomtass ki pár fotót a nyárról.

14. Csinálj egy lejátszási listát a kedvenc számaidból.

15. Igyál meg legalább 8 pohár vizet.

16. Süss süteményt.

17. Próbálj ki egy új receptet.

18. Gyújts meg egy gyertyát.

19. Igyál egy nyugtató teát.

20. Meditálj.

21. Fess valamit.

22. Tornázz min. 30 percet

23. Csapj egy nagy villásreggelit.

24. Tedd félre a telefonod a mai napra.

25. Rakj rendet az íróasztalodon.

26. Írj le 3 dolgot, amiért hálás vagy.

27. Jógázz.

28. Nézz meg egy szórakoztató filmet.

29. Szunyókálj egyet.

30. Ültess egy növényt (vagy szerezz be egy újat).

 

 

*https://jelesnapok.oszk.hu/prod/unnep/a_lelki_egeszseg_vilagnapja