Az európai fogyasztók többet rendelnek az internetről, igyekeznek minél gyakrabban helyben vásárolni, és „zöldebb” döntéseket hoznak, vagyis hajlandóak többet fizetni olyan termékért, amely környezetbarát – idézi az Európai Bizottság kutatását a versenyhivatal szerdai, MTI-nek küldött közleménye.
A GVH szerint a magyar fogyasztók környezettudatossága nem marad el lényegesen az európai átlagtól.
Az Európai Bizottság 23 gazdasági ágazatban mérte fel a fogyasztói tapasztalatokat a járvány idején, 2020 utolsó negyedévében.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiemelte: a vírushelyzet Európa-szerte jelentősen megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Teret nyert az online vásárlás: az európai fogyasztók 71 százaléka rendelt tavaly az interneten keresztül. A magyar fogyasztók ennél valamivel alacsonyabb része, 62 százaléka használta ki az online vásárlási lehetőségeket, és bizalmatlanabbak az európai átlagnál.
Az európaiak 81 százaléka közelebb vásárolt otthonához, és erősebben támogatta a helyi vállalkozásokat. Ez elmondható a magyar fogyasztókról is, 76 százalékos aránnyal.
A kutatás szerint a fogyasztók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, kétharmaduk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha ezek drágábbak voltak.
A felmérés eredményeit a hétfőn kezdődött Európai Fogyasztói Csúcstalálkozón vitatják meg. A kutatás további intézkedéseket alapozhat meg annak érdekében, hogy a fogyasztók – vagyis az európai közösség GDP-jének több mint felét adó, 195 millió háztartás – a lehető legjobban hozzájárulhasson a járványt követő gazdasági felépüléshez, illetve a zöld és digitális átmenethez – írták.