Együtt leszünk család.

Így dolgozom otthonról iker kisgyermekeim mellett

Még a legideálisabb helyzetekben is kihívást jelenthet az otthoni munkavégzés. Könnyű elterelni a figyelmünket olyan feladatokkal, mint a mosás, a bevásárlás, a főzés vagy akár a lakásfelújítási projektek is, amelyek hónapok vagy akár évek óta szerepelnek a teendők listáján.

Ha ehhez jön még két kisgyermek és egy férj, aki elfoglalt orvos, nehéz elképzelni, hogy sikeresen dolgozzunk otthonról. Én azonban ezt vállalkozóként már csaknem három éve csinálom.

Nem mindig működik zökkenőmentesen, és a lakás mindig katasztrófa sújtotta területnek tűnik, de most sokkal boldogabb vagyok a munkámban és az életemben, mint valaha.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Otthonról akartam dolgozni, mert olyan életet képzeltem el, ahol több időt tölthetek a családommal. Tudtam, hogy az emberek pénzt kereshetnek a blogolással, és szövegírással, ezért 2010-ben blogot indítottam, és azt terveztem, hogy ezt a jövedelmet majd az otthoni munkavégzés elősegítésére fordítom.

Három év blogolás és szabadúszás után, épp az ikreimmel voltam terhes, készen álltam arra, hogy az egyetemi oktatói munkámból az otthoni munkavégzésbe ugorjak. Szerettem a munkám, de készen álltam a váltásra.

- Hirdetés -

Most, hogy néhány éve már működik a vállalkozásom, és a gyermekeim is idősebbek, úgy gondoltam megosztom a tanultakat. Íme néhány tipp, hogyan dolgozz otthonról is sikeresen.

- Hirdetés -

1. Ne végezz egyszerre több feladatot

Régebben azt hittem, hogy a multitasking az egyetlen módja annak, hogy mindent elvégezzek a vállalkozásom és a családom érdekében.

Egyszer, nem sokkal az ikreim születése után, azon kaptam magam, hogy a kanapén ülök egy hegy méretű szennyes ruhával, a lábammal hintáztattam a babaszéket és megpróbáltam egy blogbejegyzést is megírni.

Végül elvégeztem ezeket a feladatokat, de egyik sem volt a legjobb munkám, mert egyszerre nem csak egy dologra koncentráltam. Idővel azt tapasztaltam, hogy minőségibb munkát végzek, és jobb szülő vagyok, amikor csak egy-egy feladatra összpontosítok.

Mivel nem engedhettem meg magamnak a bébiszittert, amikor először kezdtem otthonról dolgozni, csak akkor dolgozhattam, amikor az ikreim szunyókáltak, vagy miután este lefeküdtek aludni.

Most van valaki, aki heti négyszer segít a gyermekeimmel, ami segít eljutnom a következő mérföldkőhöz.

2. Ha tudsz, mindig kérj segítséget

Bármennyire is tökéletes feleség, anya és vállalkozó akarok lenni, rájöttem, hogy nem tudok egyszerre 100% -ot nyújtani mindhárom területen, miközben megőrzöm az önbecsülésemet. Ezért végül úgy döntöttem, hogy segítséget veszek fel a vállalkozásomhoz és a napi feladataimhoz. Miközben megőrzöm az önbecsülésemet is.

Hónapokig dolgoztam otthonról, miközben gondoztam a gyermekeimet, mielőtt felvettem volna egy segítőt. Le voltam taglózva, főleg az ikrek alvásidejében dolgoztam, és tudtam, hogy segítségre van szükségem.

Amikor rájöttem, hogy több munkát tudok számlázni egy óra alatt, mint amennyibe kerülne egy segítő, tudtam, hogy ez jó pénzügyi döntés. Egy, a gyermekfelügyeletet segítő bébiszitterrel könnyebben tudtam a vállalkozásomra koncentrálni.

Eleinte szűkös volt a pénzügyi keretem, de idővel több pénzt kerestem, mert zavartalanul tudtam dolgozni. Azt az időt, amikor a bébiszitter figyelt a gyerekeimre, arra használtam, hogy új ügyfeleket keressek meg, és új ügyleteket tárgyaljak le. Határozottan megtérült: Nem sokkal később a jövedelmem folyamatosan nőtt.

Elkezdtem kiszervezni a vállalkozásom egyes részeit, például a közösségi média kezelését és a túláradó postaládámat, így még hatékonyabban tudtam felhasználni az időmet. Sokkal gyorsabb, és ezáltal olcsóbb volt, hogy szakértőt vettem fel, aki néhány feladatot elvégzett nekem. Amikor kiszervezésbe kezdünk, figyelembe kell venni a költségeket az előnyökkel szemben. De ha jól csinálod, a kiszervezés elősegítheti vállalkozásod növekedését és kevesebb időt töltesz a munkával.

3. Alakíts ki egy irodahelyiséget

Habár most van irodám, valójában ez az első alkalom. Korábban a hálószobámban alakítottam ki egy sarkot egy íróasztalnak és minden üzleti kellékemnek. Néha még mindig más helyről dolgozom, például a konyhai asztalom mellől vagy a nappaliban a kanapéról, de általában jobban koncentrálok és hatékonyabban tudok dolgozni az irodámban.

A hálószobámban lévő kuckó helyett most a házunk teljes tetőtere a rendelkezésemre áll. Bár élvezem, hogy sokkal nagyobb a hely a vállalkozásom számára, sikeresen tudtam működtetni a hálószobám egyik kis sarkából is.

A legfontosabb az, hogy csak a munkádra tudj koncentrálni egy helyen, legyen szó akár egy kis íróasztalról vagy irodáról, távol a zavaró tényezőktől. Szinte lehetetlen bármilyen jó munkát elvégezni olyan gyerekekkel, akik folyton megpróbálnak az öledbe ülni és veled gépelni.

4. Szabadíts fel időt

Nem lehet állandóan a munkával foglalkozni. Napi öt-nyolc órában dolgozom, de a pénteket, szombatot és vasárnapot szabadon hagyom, hogy időt töltsek a családommal, és pihentessem az agyam – ez nagyszerű beosztás számomra.

Amikor egy munkanapon stresszt vagy motiválatlanságot érzek, szeretek egy rövid szünetet tartani kb. 15 percig, hogy kitisztítsam az elmémet és törődjek magammal.

Ennek egyik módja az, hogy sétálok. A kutyám imád velem jönni, és a házból való kijutás üdítő, még akkor is, ha csak egy gyors séta a háztömb körül. Máskor egy rövidebb sétát teszek csak azért, hogy megszeretgessem az ikreimet, vagy elővegyek valami harapnivalót a hűtőből.

Ezek a kis szünetek segítenek, hogy pihenjek napközben, mert amikor befejeztem az aznapi munkát, és leállítottam a számítógépemet, már nincs kedvem újra kinyitni.

Próbálom elkerülni azt is, hogy ne legyen a telefon folyton a kezemben, így miután abbahagytam aznapra a munkát, már nem ellenőrzöm az e-maileket vagy csekkolom a Facebook-ot.

A gyerekeim tudják, hogy nem figyelek rájuk, amikor a telefonom a kezemben van, ezért, hogy valóban ott lehessek és fenntartsam a munka és a magánélet egyensúlyát, megpróbálom egy másik szobába tenni, amikor velük vagyok.

5. Fejlessz ki produktív szokásokat

Fókuszáltnak maradni komoly kihívást jelenthet az otthon dolgozó emberek számára.

Íme ezek a kedvenc stratégiáim a koncentráció és a produktivitás növelésére, hogy a legtöbbet hozzam ki a munkaidőből:

Tervezd meg a munkádat előző este

Miután leállítottam a számítógépemet, felvázolom a legfontosabb prioritásaimat és a következő napra vonatkozó határidőket, hogy tudjam, mivel kell kezdeni.

Kezdd a nehéz dolgokkal

Ha nem vagy korán kelő típus, akkor nehéz lehet a nehezebb feladatokkal kezdeni, de ez segít abban, hogy gyorsan teljesítsd azokat. Annak ellenére, hogy éjszakai bagoly vagyok, szeretem kora reggel elvégezni a legnehezebb és legfontosabb feladataimat, hogy a nap előrehaladtával könnyebbé váljanak a dolgok.

Iker kisgyermekkel soha nem tudom, hogy valóban addig fogok-e dolgozni, ameddig terveztem, ezért a legjobb, ha a nap elején végezek a prioritásaimmal.

Szánj időt a testmozgásra

Az otthoni munkavégzés lehetővé teszi a saját napirendünk rugalmas kialakítását, de néha ez a rugalmasság negatív is lehet, ami cselekvés helyett halogatáshoz vezet, mivel úgy gondoljuk, hogy van időnk „később is megtenni”.

Tegyük fontossá a testmozgás idejét, mivel enyhíti a stresszt és javítja a hangulatot. Ha lehetséges, ütemezzük minden héten ugyanarra az időre, hogy ne felejtsük el ezt az egészséges szokást.

Minden kedden este jógázom, és a hét folyamán megpróbálok még egyszer vagy kétszer edzeni, attól függően, hogy mennyire elfoglalt a hetem. Tagságom van egy edzőterembe is, és minden fillért megért, mert a gyerekeim is szívesen töltik az időt a hatalmas gyerekmegőrző területén.

Használjuk okosan az eszközöket

Próbáld ki az időzítőket, a feladat ütemezőket, naptárakat és webhelyblokkolókat, hogy megtalálhasd a számodra legmegfelelőbbeket.

Az idő követése segít felismerni, hogy mennyit fordítunk koncentrált munkára és mennyit pazarlunk el. Ráadásul ez könnyen segít azt is felmérni, hogy mennyit kereshetünk óránként.

A webhelyblokkolók nagyszerű produktivitásnövelő tényezők voltak a vállalkozásom számára. Az önuralmammal letiltottam a Facebookot a webböngészőmből, és ez jelentősen javította az összpontosításomat és a munkamennyiségemet.

Tudnál otthonról dolgozni?

Végülis az otthoni munkavégzés nem való mindenkinek, de sok ember hatalmas sikerrel veszi az akadályt.  Ha otthonról dolgozol, a siker kulcsa a zavaró tényezők kiküszöbölése és a produktivitás növelés legjobb módjának megtalálása.

Így függetlenül attól, hogy van-e ikergyermeketek vagy sem, jól érezhetitek magatokat a munkanapjaitokon, és motiváltnak érezhetitek magatokat a folytatásra.

A legfontosabb, hogy a lehető legtöbbet hozz ki a megszakítás nélküli munkaidőből, és ne vonják el a figyelmed a közösségi oldalak, a házimunka vagy a családdal és barátokkal folytatott telefonálás.

Ha betartjuk ezeket a szabályokat, akkor valóban mindkét világ legjobbjai lehetünk – egy sikeres és virágzó vállalkozás vezethetünk, és sokkal több időt tölthetünk el gyermekeinkkel, mint egy átlagos dolgozó anya.

pexels.com

via

 

Szólj hozzá