Együtt leszünk család.

7 pozitív megerősítés a közérzetünk javítására

A diéták sok okból kudarcot vallanak – az egyik az, hogy az emberek gyakran inkább a kilók leadására összpontosítanak, mintsem kemény munkájukra, hogy meggyógyítsák kapcsolatukat az étellel és a testükkel.

Ez létrehozhat egy ciklus gyors fogyást, majd súlygyarapodást, amelyet néha jo-jo diétának is neveznek. Ez kontraproduktív, és rendszertelen étkezéshez, valamint a szív- és érrendszeri betegségek halálozási kockázatának növekedéséhez vezethet.

Szerencsére a pozitív megerősítések, olyan egyszerű kijelentések, amelyeket megismételhetünk maguknak, segíthetnek újragondolni a gondolkodásmódunkat, és befolyásolni az érzéseket és a viselkedést.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Bár ezek nem mágikus golyók, ezeket az állításokat naponta néhány percig megismételve segítségünkre lehet átirányítani a negatív gondolkodási mintákat, és növelheti a motivációt és az önbizalmat.

Íme 7 pozitív megerősítés a közérzet javítása és a testtel való kapcsolat elmélyítése érdekében.

- Hirdetés -

1. Egészséges és erős vagyok

- Hirdetés -

Az étrendkultúra azt mondja nekünk, hogy a testnek egy bizonyos módon kell kinéznie, és így elveszíthetjük magunkat, ha megpróbáljuk elérni az elérhetetlent. De ne feledjük, hogy a régi mondás igaz: a testek minden formában és méretben megtalálhatók. Ahelyett, hogy egy tetszőleges ideált és bizonyos megjelenést üldöznénk, helyezzük át gondolkodásunkat a funkcióra.

Végül is az ideális test az egészséged állapotában lévő tested. Ez az állítás kihasználja az agy neuroplaszticitását, vagyis a változás és alkalmazkodás képességét. Más szóval, ha ezt az állítást megismétled, akkor az agyad tényként kezdheti figyelembe venni. Ez különösen akkor lehet hasznos, ha úgy érzed, hogy ez a megerősítés némileg törekvő. Így ennek megismétlése, más állítások mellett, azt eredményezheti, hogy az agy tényként fogja fel a törekvést, és ezt követően javítja az egészségmagatartást.

Azáltal, hogy előtérbe helyezed a törekvő gondolkodást a test képességei felé, eltávolítod a fókuszt a skálán lévő számokról vagy a nadrág méretedről. Ez összehangolhatja gondolataid az a számodra egészséges súllyal.

2. Nagyra értékelem, amire a testem képes

Ha arra a sok csodálatos dologra összpontosítasz, amelyeket a tested már tesz és megtehet, segít újra kialakítani a kapcsolatodat vele. A súly és a testtömeg-index (BMI) problémás módszerek lehetnek az egészség mérésére. Ez a megerősítés segíthet megváltoztatni a testfelfogásod, és a funkció helyett a számok felé tolhat el. Talán az a baba, akit kihordtál, az étel, amit főzöl, a rák, amit legyőztél, vagy a nevetés, amelyet a nehézségek ellenére továbbra is produkálsz. Egyszerűen ismerd el az eddigi sok eredményed, legyen az nagy vagy kicsi. Ahelyett, hogy a tested folyamatosan javítandó dolognak tekintenéd, ez az állítás arra összpontosít, amit már elérté. Más szóval, ez segíthet annak felismerésében, hogy a testedet nem kell diétával korrigálni. És ne állj meg itt. Készíts egy listát, és időről időre térj vissza hozzá.

3. Minden nap mozgok

Lehet, hogy a hivatalos gyakorlatot nem teszi meg helyetted, és ez rendben is van. Fogalmazd át az „edzés” gondolatát egyszerűen „jó érzésű mozgás” jelentésére. Ha a spinning óra túlzásnak tűnik, végezz olyan tevékenységeket, amelyek jót tesznek a testednek és az elmédnek. Talán a gyengéd nyújtás, egy festői ösvényen való túrázás vagy otthoni tánc szórakoztató zenére a te mozgásformád. Ha újraformálod a testmozgásról alkotott véleményed, ösztönözheted magad arra, hogy napi szinten mozogj, ami javíthatja egészséged és jóléted.

4. Tudok nehéz dolgokat csinálni

Ez a megerősítés építi az önhatékonyságot, vagy azt a felfogást, hogy milyen jól tudsz elvégezni egy bizonyos feladatot. A magas önhatékonyság elősegítheti a viselkedés megváltozását. Bár ez az állítás önmagában áll, egyéni céljaid szerint is módosíthatod. Ha nehéznek találsz valamit, de törekszel arra, hogy minden nap járj, akkor ehelyett átfogalmazhatod a megerősítésed, hogy „mindennap tudok járni”. Amikor kitűzöd ezeket a célokat, ne feledd, hogy azoknak elérhetőnek kell lenniük, és fokozatosan kell felépülniük. Azt is megadhatod, hogy mennyi ideig szeretnél elköteleződni, vagy milyen gyakran szeretnéd megismételni az új, egészséggel kapcsolatos viselkedést. Kerüld a túlzottan ambiciózus változásokat, amelyeket nem valószínű, hogy megvalósítasz. Ne feledd, hogy lassú, progresszív és fenntartható célokra törekszel, amelyek megszokottá válnak.

5. Megízlelek minden falatot

Az evés olyan érzékszervi élmény, amely az ízlésen túl is aktiválja érzékeinket. Bár nem mindig lehetséges leülni és élvezni minden falatot, bátorítsd magad erre a lehető leggyakrabban. Figyeld meg, hogyan néz ki az étel, milyen az illata, az íze, hány textúrát észlelsz, milyen hangokat adsz ki evés közben, vagy hogyan helyezkedik el a tányérodon.

Mint kiderült, az ételek ízlelése segíthet a túlfogyasztás korlátozásában. Bár szélesebb körű kutatásra van szükség, egy tanulmány megállapította, hogy a nagy feladatterhelés megfelel az evés közbeni ízintenzitás csökkenésének. Azok a résztvevők, akik evés közben többfeladatos munkát végeztek, többet ettek vagy ittak, hogy kompenzálják ezt a csökkent intenzitást. A figyelmes étkezés gyakorlat, és időbe telhet a tanulás. Ez a megerősítés emlékeztethet arra, hogy ülj le, és élvezd a táplálkozást.

6. Megbocsátok a testemnek

Testünk szégyenhelyszín lehet. Az ideális testtípust népszerűsítő káros üzeneteket a diétás kultúra küldi ki, és erősíti a médiában. Ettől túl nagynak vagy kicsinek érezheted magad, vagy mintha egy bizonyos testrészed nem úgy nézne ki, ahogy szeretnéd.

Ha az ilyen típusú szégyen része a tested történetének, akkor ez az igehirdetés segíthet a gyógyulásban. Fontold meg az állítás személyre szabását, hogy egy adott testrészre összpontosíts, ami a számodra megfelelőnek tűnik. Ne feledd, hogy a pozitív megerősítések nem elegendőek az utazáshoz. Fontold meg azt is, hogy beszéljen egy szakemberrel, aki együtt dolgozik veled az esetleges testkép problémáiddal kapcsolatban.

7. Kedves vagyok magamhoz

A pozitív önbeszélgetést érdemes felfedezni az öngondoskodás felé vezető úton. Az önbeszéd az a belső monológ, amit hordozol, ahogy magadban beszélsz a fejedben. Sajnos néha az, ahogyan magunkkal beszélünk, kevésbé nagylelkű lehet, mint ahogy valaha is beszélnénk egy másik emberrel. Bár további kutatásokra van szükség, a pozitív önbeszéd az egészség áldása lehet. Ha nyíltan és keményen önkritikus vagy, ez az állítás segíthet az együttérzés kialakításában önmagaddal szemben.

Összefoglalva

A pozitív megerősítések nagyszerű kiindulást jelenthetnek a közérzet és a testtel való kapcsolat javításához. A legjobb megerősítések azok, amelyek a számodra hasznosak és értelmesek. Ezért tedd őket specifikussá céljaidhoz és helyzetedhez. Akkor működhetnek a legjobban, ha naponta többször ismételjük őket, néhány percig. Bár a pozitív megerősítések nem varázsgolyók, legalább kiindulópontot nyújthatnak az öngondoskodás felé vezető úton.

via

freepik.com